Dirigent opleidingsorkest: Femke Tijenk

DCF 1.0

Onze dirigent van het opleidingsorkest is Femke Tijenk. Zij is tevens onze klein koper docent.

In 2009 heeft zij haar studie klassiek trompet aan het ArtEZ conservatorium in Arnhem afgerond. Als bijvak volgde zij HaFa directie lessen bij Harry Janssen en lessen lichte muziek trompet bij Angelo Verploegen en speelde zij in de ArtEZ bigband onder leiding van Guus Tangelder. Tijdens haar studie was zij werkzaam als trompettist bij Het Fanfare Korps Nationale Reserve. Tegenwoordig richt zij zich voornamelijk op het lesgeven en dirigeren maar remplaceert zij ook nog regelmatig bij diverse vaandel en concert afdeling orkesten.

Haar achtergrond is zeer divers: van creatief therapeut beeldende vormgeving naar software engineer bij Atos Origin. Uiteindelijk volgde zij de weg van haar grote passie ‘het muziek maken’ en stimuleert en begeleidt ze nu anderen die deze weg willen verkennen.

Deze combinatie van opleidingen en werkervaring geven haar een extra verdieping die bijvoorbeeld tot uiting komt in de creatieve muziek workshops die zij organiseert op basisscholen. Hierin combineert zij haar kennis over beeldende vormgeving met haar muziek kennis en didactische kennis.

jeugdorkest, nieuwjaarsreceptie 2018

Site van Muziekvereniging Excelsior Ellecom-De Steeg