Prachtig Concert marveld groenlo

Leden van SKC komen de hal binnen voorafgaande aan het concert

Groenlo – Het concert van Muziekvereniging Excelsior op 28 oktober op Camping-reccreatiecentrum ’t Marveld in Groenlo is een groot succes geworden. Een absoluut volle zaal met leden van de SKC en een voltallig fanfare-orkest was een mooie combinatie. Het was een geslaagde avond.

Lady speaker Willeke van Berkel had er een hele kluif aan om een tot in de nok gevulde zaal van ’t Marveld stil te krijgen voor aanvang van het concert, maar dat kwam omdat de 400 leden van het SKC hun eerste dag achter de rug hadden van een kampeerweek op de gelijknamige camping. Uiteindelijk genoten de aanwezigen van het concert met een grote diversiteit aan werken. Het geheel voorzien van een leuke uitleg door Willeke. Dirigent Marc Gobul kreeg uiteindelijk de zaal plat met een prachtige meezinger ‘aan de Amsterdamse grachten’. Vele leden van Excelsior hadden er met gemengde gevoelens naar uitgezien, ‘een concert op maandagavond?’, maar het was een schot in de roos; een prachtige aftrap voor het SKC en heerlijk muziekmaken voor Excelsior. Het fanfareorkest werd deze avond versterkt met ‘collega’s’ uit Doesburg.

Uitsmijter:

De instrumenten waren amper terzijde gelegd of het zwart werd verruild voor het rood van dweilorkest Freestyle en Herrie. Die sloten de avond af en speelden tot na het sluiten van de bar. Met krakers als ‘So ein Tag’ en ‘Het Brabantse land’ was de polonaise zo op de vloer.