Opleidingen

Bij Excelsior kan een leerling kiezen voor de verschillende klein koper instrumenten zoals de trompet, bugel. Groot koper instrumenten zoals de trombone. En natuurlijk saxofoon of
slagwerk.

Voor al deze verschillende instrumenten zijn er gekwalificeerde docenten aanwezig die de leerling professioneel kunnen begeleiden het instrument van hun keuze te leren bespelen.

Onze muziekopleidingen worden gegeven volgens het HaFaBra raamleerplan. Dit houdt in dat onze leerlingen, naast goede blazers en slagwerkers ook opgeleid worden voor de Kunstfactor examens. Deze examens zijn landelijk erkend en lopen op van A tot D niveau. Na het D examen kan een leerling toelating doen voor een (voor)opleiding van het conservatorium. Al deze examens bevatten een theoretisch en een praktisch deel. Voor het D examen moet de leerling ook een scriptie schrijven. Na het eerste A examen kan een leerling toetreden tot het ‘grote orkest’.

Site van Muziekvereniging Excelsior Ellecom-De Steeg